Wednesday, July 16, 2008
ΜΕΤΑΚΟΜΙΣΗ
Thursday, July 03, 2008
ΤΟΥ ΑΒΡΑΑΜ ΤΑ ΚΑΛΑ...



Monday, June 30, 2008
Ο ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ ΣΕΙΣΜΟΛΟΓΟΣ


Saturday, June 21, 2008
Ο "ΦΕΛΛΟΣ"

Sunday, June 15, 2008
ΜΕΣ' ΣΤΗ ΧΛΙΔΑ


Saturday, June 14, 2008
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

Friday, June 13, 2008
ΚΑΥΤΑ ΣΟΡΤΣ


Wednesday, June 11, 2008
Tuesday, June 10, 2008
ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟΣ ΙΔΕΑΣΜΟΣ

Friday, June 06, 2008
ΑΓΑΝΑΚΤΙΣΜΕΝΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ

Η απάντηση της πολιτείας ήταν να προχωρήσει στη δημιουργία ενός σχολείου-γκέτο. Οι πολίτες της περιοχής αρχικά έσπασαν τα τζάμια του σχολείου αυτού και έγραψαν υβριστικά συνθήματα εις βάρος των παιδιών και στη συνέχεια το πυρπόλησαν. Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου καταδίκασε το σχέδιο γκετοποίησης των μαθητών και επιδίκασε στον καθένα αποζημίωση 6.000 ευρώ και 2.000 για τα δικαστικά έξοδα.
Τι να πρωτοθαυμάσει κανείς. Την απόφαση του υπουργείου να περιθωριοποιήσει τους μαθητές; Τους γονείς που (ήμαρτον!) κάψανε το σχολείο;
Wednesday, June 04, 2008
ΕΝΑΣ ΞΕΝΟΣ

Η δημοσιότητα είναι ευχή και κατάρα. Κάποιους τους θρέφει, τους αναζωογονεί και συχνά τους οδηγεί σε ναρκισσιστικές συμπεριφορές. Άλλοι όμως δεν την αντέχουν, τους δημιουργεί ψυχικές ευθύνες που είναι ανυπέρβλητες. Όταν δε , το πρότυπο που καλούνται να υποκριθούν κοινωνικά απέχει από τα προηγούμενα προσωπικά θέλω, το αδιέξοδο είναι σχεδόν αναπόφευκτο.
Monday, June 02, 2008
ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ

Αναμφίβολα, κύρια αποστολή κάθε νομαρχιακής δράσης πρέπει να είναι η καλύτερη και γρηγορότερη εξυπηρέτηση του πολίτη. Στον ευαίσθητο τομέα της υγείας, οι δράσεις αυτές βρίσκουν την ουσιαστικότερη έννοια τους, καθώς έχουν να κάνουν με το πολυτιμότερο ίσως αγαθό, την υγεία. Στη χώρα μας δυστυχώς, η διαμόρφωση πολιτικών υγείας παραμένει ακόμη σε μεγάλο βαθμό συγκεντρωτική, καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των αποφάσεων λαμβάνεται σε κεντρικό επίπεδο, δηλαδή από το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης. Η διεθνής πραγματικότητα πρέπει να μας προσανατολίσει στην αποκέντρωση των λήψεων των αποφάσεων, με οδηγό κυρίως τις σκανδιναβικές χώρες, όπου η διαμόρφωση πολιτικών κύρια σε τοπικό επίπεδο, έχει εξαιρετικά πρακτικά αποτελέσματα. Ακόμη όμως και σε αυτό το στείρο από αρμοδιότητες περιβάλλον, η έλλογη εκμετάλλευση των δυνατοτήτων μιας νομαρχιακής αρχής, μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την υφιστάμενη κατάσταση.
Οι κύριοι παροχείς πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας στο νομό Τρικάλων είναι το Γενικό Νομαρχιακό Νοσοκομείο, τα Κέντρα Υγείας Καλαμπάκας, Πύλης και Φαρκαδόνας, καθώς και τα Περιφερειακά Ιατρεία (αγροτικά ιατρεία). Οι δράσεις της νομαρχιακής αυτοδιοίκησης, θα μπορούσαν να είναι στοχοκατευθυνόμενοι στους παρακάτω άξονες:
1. ΚΕΝΤΡΑ ΥΓΕΙΑΣ
Στην Ελλάδα η λειτουργία των κέντρων υγείας καθιερώθηκε με το Ν.1937/1983 και αποτελούν αποκεντρωμένες οργανικές μονάδες των κατά τόπους νοσοκομείων. Προβλέπεται να είναι στελεχωμένα με ιατρούς των βασικών ειδικοτήτων (παθολόγους, γενικούς ιατρούς, παιδίατρους, μικροβιολόγους, οδοντίατρους). Η πραγματικότητα όμως μας φέρνει αντιμέτωπους με σημαντικές ελλείψεις τόσο σε ιατρικό, όσο και σε νοσηλευτικό προσωπικό. Ρόλος της νομαρχιακής αρχής είναι η συνεχής συνεργασία με τη διοίκηση του νοσοκομείου και των κέντρων υγείας, με σκοπό τη γνώση κάθε φορά των προβλημάτων και των ανεπαρκειών, τόσο σε ανθρώπινο δυναμικό, όσο και σε υλικοτεχνική υποδομή. Οι αποφάσεις για τη δημόσια υγεία είναι κυρίως πολιτικές και η στήριξη των μονάδων αυτών από το δεύτερο βαθμό της αυτοδιοίκησης εντελώς απαραίτητη. Άλλωστε, όπως η εμπειρία αποδεικνύει, η παρέμβαση ενός αιρετού οργάνου σε κεντρικότερα επίπεδα λήψης αποφάσεων είναι ταχύτερη και αποδοτικότ

2. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΙΑΤΡΕΙΑ
Στο νομό Τρικάλων υπάρχουν 34 περιφερειακά ιατρεία (αγροτικά ιατρεία). Ο ρόλος των αγροτικών ιατρών είναι κυρίως γραφειοκρατικός, αφού ασχολούνται κατά τη διάρκεια της εργασίας τους σχεδόν αποκλειστικά με συνταγογραφία. Βασική αιτία αυτού του φαινομένου είναι η παντελής έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής. Το 1995 έγινε από τις αρμόδιες υπηρεσίες της νομαρχίας σημαντική προσπάθεια για των εξοπλισμό των αγροτικών ιατρείων, πράγμα που είναι εντελώς απαραίτητο να γίνει και σήμερα. Οι δράσεις που προτείνονται είναι οι ακόλουθες:
· Επίσκεψη της διεύθυνσης υγείας σε όλα τα περιφερειακά ιατρεία του νομού.
· Καταγραφή των ανεπαρκειών τους σε συνεργασία με τους αγροτικούς ιατρούς και τους διευθυντές των κατά τόπους κέντρων υγείας.
· Βελτίωση των συνθηκών εργασίας, οποίες σε αρκετά από τα περιφερειακά ιατρεία είναι επιεικώς απαράδεκτες.
· Βελτίωση του εξοπλισμού των περιφερειακών ιατρείων, ώστε σε αυτά να υπάρχει τουλάχιστον σακχαρομετρητής, οξύμετρο, φιάλες οξυγόνου και στα περισσότερα από αυτά καρδιογράφος.
· Ανάληψη συγκεκριμένων αρμοδιοτήτων από τη διεύθυνση υγείας της νομαρχίας, ώστε να γίνεται συνεχής έλεγχος και καταγραφή των υλικών, για την ορθότερη διαχείρισή τους.
· Καταγραφή του αριθμού των επισκέψεων των πολιτών σε κάθε περιφερειακό ιατρείο με εποπτεία της νομαρχιακής αυτοδιοίκησης, με σκοπό μια νέα κατανομή τους, σύμφωνη με τις πραγματικές, σύγχρονες ανάγκες.
Το κόστος των πιο πάνω δράσεων, σε σχέση με την σημαντική ποιοτική αναβάθμιση των παρεχόμενων στον πολίτη υπηρεσιών υγείας, εύκολα θεωρείται πως μπορεί να το αντέξει οποιαδήποτε νομαρχιακή αρχή.
3. ΠΟΛΥΔΥΝΑΜΑ ΙΑΤΡΕΙΑ
Ένα από τα χαρακτηριστικά του νομού Τρικάλων είναι ο πανέμορφος και τουριστικά ελκυστικός ορεινός του όγκος. Εκτός αυτού, υπάρχουν περιοχές στις οποίες παρατηρείται σημαντικότατη αύξηση του πληθυσμού κατά τους θερινούς μήνες, καθώς συνταξιούχοι κυρίως και παιδιά παραθερίζουν στους τόπους καταγωγής τους. Αυτή η πραγματικότητα, προφανώς μεταβάλλει και την απαιτούμενη κάθε φορά παροχή υπηρεσιών πρωτοβάθμιας περίθαλψης. Κάποιοι δήμοι και κοινότητες για να αντιμετωπίσουν αυτήν την ιδιαιτερότητα, προσλαμβάνουν για ένα δίμηνο ιατρό. Χρέος της νομαρχιακής αυτοδιοίκησης είναι σε συνεργασία με τους ορεινούς δήμους να αναλάβει τον εξοπλισμό αυτών των ιατρείων, καθώς οι δήμοι στερούνται διεύθυνσης υγείας. Κάποιες προσπάθειες που έχουν αναληφθεί σε επίπεδο περιφέρειας φαίνονται να καθυστερούν σκοντάφτοντας σε γραφειοκρατικές αγκυλώσεις. Η παρούσα πρόταση περιλαμβάνει ως πολυδύναμα ιατρεία αυτά των Γαρδικίου, Στουρναραίικων, Μεσοχώρας, Παναγίας, Ασπροκκλησιάς, Νεραϊδοχωρίου, Ελάτης, Ασπροποτάμου και Γερακαρίου. Η πρόσληψη του ιατρού κάθε φορά θα πρέπει να γίνεται με αξιοκρατικά κριτήρια, όπως βαθμός πτυχίου, εμπειρία, ύπαρξη τέκνων και εντοπιότητα. Η απρόσκοπτη λειτουργία κάποιων από των παραπάνω ιατρείων και τους υπόλοιπους μήνες θα γίνει ανάλογα με τις ανάγκες τις κάθε περιοχής.
Μια ολοκληρωμένη τοπική πολιτική υγείας από τον δεύτερο βαθμό αυτοδιοίκησης, μπορεί να δώσει απλές, σύγχρονες και πρακτικές λύσεις, που όχι μόνο εμπεδώνουν στους πολίτες αίσθημα ασφάλειας, όχι μόνο αναβαθμίζουν το τοπικό τουριστικό προϊόν, αλλά δίνουν κύρος και προσθέτουν έξωθεν καλή μαρτυρία στο ίδιο το θεσμό, που τόσο τα έχει ανάγκη. Αρκεί να υπάρχει και η αρωγή της κεντρικής διοίκησης, που συχνά αγνοεί τοπικές και συνάμα ουσιαστικές ανάγκες.
Friday, May 30, 2008
Μ' ΕΝΑ ΣΜΠΑΡΟ...

Wednesday, May 28, 2008
ΒΛΑΚΑΝΙΑ

Monday, May 26, 2008
ΓΚΟΥΤΣΟΥ ΓΚΟΥΤΣΟΥ
Friday, May 23, 2008
ΚΟΙΝΟΤΟΠΙΕΣ

"Ο Δήμος σας διοργανώνει μια εκδήλωση με θέμα την παράδοση. Ως εκπρόσωπος της μαθητικής σας κοινότητας αναλάβατε τη σύνταξη ενός κειμένου που θα εκφωνηθεί στην εκδήλωση. Σ’ αυτό να αναφέρετε τις αιτίες για τις οποίες πολλοί νέοι σήμερα έχουν απομακρυνθεί από την παράδοση και να προτείνετε τρόπους επανασύνδεσής τους με αυτήν".
Όσο ενδιαφέρον και αν είναι το συγκεκριμένο θέμα, έχει μέσα του μια άποψη διαχρονικής κοινοτοπίας: ...πολλοί νέοι σήμερα έχουν απομακρυνθεί από την παράδοση... Η συγκεκριμένη διατύπωση θα μπορούσε να σταθεί σε οποιαδήποτε ιστορική περίοδο. Πάντα η κοινή αντίληψη θεωρεί τους νέους απομακρυσμένους από κάθε είδους παράδοση. Αν συνέβαινε όμως αυτό, παραδόσεις δε θα υπήρχαν. Οι κατά καιρούς καταστροφικές νέες γενιές θα τις είχαν εξαφανίσει.
Οι παραδόσεις φαίνονται ότι υπόκεινται και αυτές σε ιδιότυπους νόμους φυσικής επιλογής. Όταν είναι δυναμικές, ζωντανές και ποιοτικές, δεν έχουν ανάγκη κανενός μέτρου και καμιάς στήριξης. Όταν παύουν πια να αφορούν τις κοινωνίες και ο ρόλος τους δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες του θυμικού τους και της πραγματικότητας, τότε σιγά σιγά φθίνουν και πιθανώς να χάνονται στη λήθη του χρόνου.
Ας μιλήσουμε όμως με παραδείγματα. Οι δικτατορίες της ανατολικής Ευρώπης είχαν δια νόμου απαγορεύσει τη θρησκεία. Μισός και πλέον όμως αιώνας απαγόρευσης δε στάθηκε ικανός να μεταβάλλει το θρησκευτικό συναίσθημα των λαών. Με την πτώση των καθεστώτων, οι πολίτες αυτών των χωρών ξαναγύρισαν στα πιστεύω τους και στις εκκλησίες τους. Η θρησκευτική τους παράδοση ήταν προφανώς ισχυρότερη από μια επιβαλλόμενη πολιτική ιδεολογία. Στη χώρα μας κατά τη διάρκεια του μεσοπολέμου ο ποιητής Άγγελος Σικελιανός προσπάθησε με τις Δελφικές Γιορτές να αναβιώσει το αρχαιοελληνικό πνεύμα. Το νεκρό πνεύμα προφανώς δεν αναστήθηκε και η προσπάθεια απέτυχε. Οι παραδόσεις λοιπόν, ούτε καταργούνται, ούτε επιβάλλονται με το ζόρι.
Στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα, ιδιαίτερη ευχάριστη εντύπωση προκαλεί η δυναμική της δημοτικής μουσικής. Τα παραδοσιακά ωδεία είναι γεμάτα σπουδαστές, τα cd δεξιοτεχνών παραδοσιακών οργάνων πουλάνε όσο ποτέ και οι συναυλίες τους έχουν αξιοσημείωτη επιτυχία. Χαρακτηριστικές είναι οι συνεργασίες του Πετρολούκα Χαλκιά με Ινδούς οργανοπαίχτες. Παρ όλη τη δυσκολία των ακουσμάτων, οι συναυλίες ήταν sold out και τα cd που κυκλοφόρησαν εξαντλήθηκαν στη συντριπτική τους πλειοψηφία από νέους ανθρώπους. Το φαινόμενο αυτό προφανώς δεν είναι τυχαίο. Τα παραδοσιακά μας μουσικά ηχοχρώματα θεωρούνται και από ξένους ειδικούς υψηλότατης αισθητικής και οι αυτοσχεδιασμοί μεγάλων μας οργανοπαικτών (Κόρος, Πετρολούκας, Σαραγούδας) συγκρίνονται με τους αντίστοιχους παγκοσμίου φήμης μπλουζιστών ή τζαζιστών.

Η παράδοση όταν μιλάει στην ψυχή, έχει δυναμισμό και την ικανότητα να ανανεώνεται δεν έχει να φοβηθεί τίποτα και κυρίως καμιά παγκοσμιοποίηση. Απλώς θα την χρησιμοποιήσει για να βελτιωθεί και να προχωρήσει. Και για να την ανακαλύψουμε δεν είναι ανάγκη να κοιτάμε προς τα πίσω ("όπισθεν ολοταχώς" που έλεγε ο Χριστόδουλος) αλλά δίπλα μας. Συνεχίζει το ταξίδι της με τα όπλα της, χωρίς να έχει ανάγκη από αυτόκλητους προστάτες, που συνήθως είναι κήνσορες ηθικοπλαστικών συντηρητικών μηνυμάτων.
Thursday, May 22, 2008
ΕΚΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΔΡΑΜΑ

Tuesday, May 20, 2008
ΓΕΝΟΥΣ ΘΗΛΥΚΟΥ...

Friday, May 16, 2008
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ...

Tuesday, May 13, 2008
ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ

Sunday, May 11, 2008
ΕΞΩ ΟΙ ΒΕΛΓΟΙ!

(Αριστερά η σημαία του Βελγίου και δεξιά της Γερμανίας)
Thursday, May 08, 2008
"ΜΑ ΕΤΟΥΤΗ Η ΘΗΤΕΙΑ..."

- Διαβάζοντας το βιογραφικό του κ. Μεϊμαράκη από το site του, διαπιστώνουμε ότι είναι πτυχιούχος της Νομικής Αθηνών, της Σχολής Πολιτικών Επιστημών και του Τμήματος Δημόσιας Διοίκησης του Παντείου, με ειδίκευση στα φορολογικά και διατριβή στα εκλογικά συστήματα. Οι επιδόσεις του είναι πράγματι αξιοζήλευτες και του αξίζουν ειλικρινά συγχαρητήρια. Θα μπορούσε όμως να τις πετύχει αν στα 21 διέκοπτε τις σπουδές του για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα; Πολύ δύσκολα. Τα κατάφερε γιατί στρατεύτηκε στα 29 του και πολύ καλά έκανε.
- Είναι δυνατόν να αλλάζει για ένα τόσο κρίσιμο ζήτημα την άποψή του ένας υπουργός μέσα σε 5 ημέρες και μάλιστα να αναφέρει πως δεν είναι απαραίτητο, αν υπάρχουν αντιδράσεις, να γίνει καμία αλλαγή; Αυτό δείχνει απλώς έλλειψη σχεδιασμού και συγκεκριμένης πολιτικής. Όπως ακριβώς σχεδιασμός δεν υπήρχε και στην προεκλογική δέσμευση ότι η θητεία θα μειωθεί στους 6 μήνες (πράγμα το οποίο φυσικά δεν έγινε).
Ένας ευέλικτος επαγγελματικός στρατός, όπως άλλωστε συμβαίνει σχεδόν σε όλες τις δυτικές χώρες, είναι μονόδρομος. Άλλωστε, όπως αναφέρει και σε πρόσφατο άρθρο του στην Καθημερινή ο Πάσχος Μανδραβέλης:
"η θητεία των κληρωτών δεν προσφέρει πλέον τίποτε στην αμυντική ικανότητα της χώρας. Απλώς χρησιμεύει ως δωρεάν εργατική δύναμη σε ένα κομμάτι του κρατικού μηχανισμού, ο οποίος μάλιστα δεν παράγει πλέον κανένα κοινωφελές έργο, όπως για παράδειγμα αυτό που κάποτε έκανε η ΜΟΜΑ. Η μετά την εκπαίδευση υποχρεωτική στρατιωτική θητεία είναι χρήσιμη μόνο για να διαιωνίζεται ένας παρασιτικός μηχανισμός, ο οποίος σημειωτέον παράγει χαμηλού τύπου διαφθορά όπως ρουσφέτια και εξυπηρετήσεις για αξιωματικούς κάθε βαθμίδας".
Και δεν απέχει πολύ από την αλήθεια.
Tuesday, May 06, 2008
Α1!!!

Friday, May 02, 2008
ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΛΑΤΟΜΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ (ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΣΤΟ Ν.Σ.)
ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ
ΘΕΜΑ: ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΛΑΤΟΜΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΑΧΙΛΛΕΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
Αγαπητοί συνάδελφοι,
Είναι σε όλους μας κατανοητό, ότι ένα από τα βασικά συγκριτικά πλεονεκτήματα του νομού μας είναι οι φυσικές του ομορφιές. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο, ότι εκτός από την καταλυτική παρουσία των Μετεώρων, πόλο έλξης χιλιάδων επισκεπτών σε όλη τη διάρκεια του έτους αποτελεί ο ορεινός μας όγκος, που το φυσικό του τοπίο χαρακτηρίζεται εξαιρετικής καλλονής.
Ο νομός Τρικάλων επίσης, κυρίως λόγω της γεωγραφικής του θέσης, θα αποτελέσει σύντομα βασικό κόμβο, σημαντικών για τη χώρα μας οδικών αξόνων (Εγνατία, Ε-65, επέκταση σιδηροδρομικού δικτύου). Έτσι, καθίσταται επίκαιρος και αναγκαίος, ο καθορισμός του τρόπου λήψης των αδρανών υλικών, που είναι απαραίτητα για την ολοκλήρωση αυτών των έργων. Η έλλειψη καθορισμένων περιοχών στο νομό ως λατομικές ζώνες, επιφέρει μια σειρά δυσμενών αποτελεσμάτων, όπως:
Τη δημιουργία λατομείου για κάθε έργο ξεχωριστά, γεγονός που δημιουργεί πληγές σε πολλές περιοχές του νομού. Ιδιαίτερα δε στον ορεινό όγκο, το θέαμα είναι δυσάρεστο και αποκρουστικό.
Τη χρησιμοποίηση υποβαθμισμένης ποιότητας υλικών, κάτω από την πίεση των χρονοδιαγραμμάτων.
Τον πλημμελή έλεγχο του τρόπου λειτουργίας αυτών των λατομείων .
Την παράνομη λήψη αδρανών υλικών από τις όχθες ποταμών.
Την επιβάρυνση της υγείας των πολιτών της κάθε περιοχής.
Την υποβάθμιση του συνολικού τουριστικού προϊόντος.
Η Αυτοδιοικητική Ενότητα θεωρεί πως ο καθορισμός λατομικών ζωνών είναι κρίσιμος και φυσικά εξαιρετικά αναγκαίος . Η προστασία της βιοποικιλότητας και η ορθολογική διαχείριση των φυσικών πόρων είναι ικανή και συνάμα αναγκαία συνθήκη για την ανάπτυξη του νομού. Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, οι λατομικές περιοχές σε κάθε νομό καθορίζονται εντός πέντε (5) ετών με απόφαση του αρμόδιου νομάρχη, κατόπιν αιτιολογημένης γνώμης του νομαρχιακού συμβουλίου. Η παρούσα νομαρχιακή αρχή έχει ήδη καθυστερήσει απελπιστικά στη διαχείριση του συγκεκριμένου θέματος και η συζήτηση του στο νομαρχιακό συμβούλιο καθίσταται εκ των πραγμάτων επιτακτική.
Wednesday, April 23, 2008
ΝΗΣΤΕΙΑ

Saturday, April 19, 2008
ΧΑΖΕΣ ΑΠΟΡΙΕΣ

Thursday, April 17, 2008
ΤΟ ΔΑΧΤΥΛΟ ΣΤΗ ΜΟΥΡΗ ΜΑΣ

Ο δεύτερος λόγος αφορά στο στυλ του. Στο μεγαλύτερο μέρος της εκπομπής του μας κουνά στη μούρη το δάχτυλο και μας συμβουλεύει σαν ιεροκήρυκας για το τι είναι καλό, ποιοτικό και τι θα πρέπει να μας α

Tuesday, April 15, 2008
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΒΙΚΗ ΠΑΛΑΜΙΩΤΗ (ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ)
- Πως κρίνετε το έργο της σημερινής νομαρχιακής αρχής;

Θα έλεγα ότι ο κ. Βλαχογιάννης και η παρούσα νομαρχιακή αρχή συνεχίζει να κινείται με τη λογική της ασφάλτου και του τσιμέντου, αφήνοντας πίσω την ανάπτυξη, τον πολίτη και την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής στο νομό. Επίσης, αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα "διακυβέρνησης", που εμφανίζει έντονα σημάδια κόπωσης στη δεύτερη τετραετία της, Μάλιστα, με τα τελευταία δεδομένα η ανεργία στο νομό έχει ανέβει, οι δείκτες ανάπτυξης παραμένουν σε τραγικά χαμηλά επίπεδα, πράγματα για τα οποία δε γίνεται ούτε σοβαρή προσπάθεια, ούτε καν συζήτηση. Με βάση τα δεδομένα των πρώτων δεκαπέντε μηνών της δεύτερης τετραετίας Βλαχογιάννη, είναι σαφές ότι αυτή δεν ανταποκρίνεται στις υψηλές, λόγω και του ποσοστού που των εκλογών που έλαβε ο συνδυασμός, προσδοκίες των πολιτών.
- Σε ποιους τομείς πιστεύετε ότι πρέπει να δοθεί βαρύτητα, ενόψει της τέταρτης προγραμματικής περιόδου;

Ο βασικός πυλώνας ανάπτυξης του νομού είναι αναμφίβολα ο τουρισμός. Όταν έχουμε τη μοναδική τύχη να υπάρχει στο νομό μας ένα μοναδικό μνημείο της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, όπως είναι τα Μετέωρα, πρέπει η δράση μας να είναι στοχοκατευθυνόμενη σ΄αυτό. Η τουριστική ανάπτυξη πρέπει να έχει σχέδιο και να αφορά όλες αυτές τις περιοχές που αποτελούν ήδη πόλο έλξης τουριστών από όλη την Ελλάδα. Προσωπικά κρίνω εντελώς απαραίτητη τη δημιουργία Χιονοδρομικού Κέντρου στον Κλεινοβό ή τη Μαρόσα, όπου υπάρχουν οι κατάλληλες συνθήκες. Ας μην ξεχνάμε ότι ο γειτονικός νομός των Γρεβενών στηρίζεται αποκλειστικά στο αξιοπρεπές Χιονοδρομικό Κέντρο της Βασιλίτσας. Η απάντηση του νομάρχη στο νομαρχιακό συμβούλιο ότι αυτό είναι αποκλειστικά θέμα ιδιωτικής πρωτοβουλίας, απλώς υποτιμά το ρόλο του.
- Μετά από 15 μήνες παρουσίας στα έδρανα του νομαρχιακού συμβουλίου, ποιες είναι οι εντυπώσεις που έχετε αποκομίσει;

Είμαι το νεότερο μέλος του νομαρχιακού συμβουλίου και ιδίως τον πρώτο καιρό θεώρησα ότι θα ήταν απαραίτητο να ακούω και να μαθαίνω. Η μέχρι τώρα εντύπωση σαφώς επιβεβαιώνει ότι ζούμε σε έναν νομό με συγκριτικά πλεονεκτήματα, με τεράστιες δυνατότητες, αλλά και πολλά προβλήματα, που δυστυχώς με την στάση της νυν νομαρχιακής αρχής, συνεχίζουν να λιμνάζουν. Μιας και όμως βρισκόμαστε προ των πυλών μιας νέας αυτοδιοικητικής μεταρρύθμισης, αυτό που κρίνεται εντελώς απαραίτητο είναι η αναβάθμιση του ρόλου τόσο των νομαρχιών, όσο και των νομαρχιακών συμβούλων, στα πλαίσια της αποκέντρωσης. Πάντως σε κάθε περίπτωση, η ενασχόληση με την αυτοδιοίκηση αξίζει τον κόπο.
- Πολλά έχουν λεχθεί για την τύχη της "Αυτοδιοικητικής ενότητας", μιας κίνησης που προήλθε από τη συνεργασία ΠΑΣΟΚ-ΣΥΝ σε τοπικό επίπεδο. Θεωρείτε ότι αυτό το εγχείρημα έχει μέλλον;

Είναι γεγονός ότι το ποσοστό της "Αυτοδιοικητικής Ενότητας" στις τελευταίες νομαρχιακές εκλογές, δεν ήταν το αναμενόμενο και προκάλεσε έναν εν γένει προβληματισμό όσον αφορά τις συνεργασίες στο χώρο της κεντροαριστεράς. Πρέπει όμως να λαμβάνουμε υπόψη ότι βασική συνιστώσα στην άσκηση της πολιτικής είναι ο κατάλληλος χρόνος, το λεγόμενο "timing". Στη δεδομένη χρονική στιγμή, με βάση τις διεργασίες που αναπτύσσονται γενικότερα στην Κεντροαριστερά και σε σχέση με την τοποθέτηση του Γ. Παπανδρέου στο συνέδριο του ΠΑΣΟΚ για κάλεσμα συνεργασίας στο ΣΥΡΙΖΑ, είναι πολύ νωρίς ακόμη για να μιλήσουμε για την τύχη της "Αυτοδιοικητικής Ενότητας". Άλλωστε, περισσότερο ο συνδυασμός από το να σκέφτεται το μέλλον του, απαραίτητο είναι να κάνει δυναμική και ουσιαστική αντιπολίτευση. Και αυτό θα κάνει.
Sunday, April 06, 2008
ΥΠΕΡΗΦΑΝΟΣ

Thursday, April 03, 2008
ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
